Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Wednesday, April 14, 2010

13th WeEk

Salam,

Last week, gi second checkup. Alhamdulillah semua normal. Berat naik sekilo. Hemoglobin rendah AND bb KECIK. Nurse suh byk rehat n MAKAN!! hehe.

APe2 pun, alhamdulillah semua ok. Cume...

Saat2 mengandung adalah saat yg paling istimewa. Semasa ini Allah turunkan rahmat dan ujian semata2 utk menguji hambaNYa. Masa nurse check dada aku, dia ada detect bunyi mcm asma. Dia tny, aku asma ker?? Aku kata pagi td aku amik 2 puff inhaler sbb rase sesak. Then, dia tnya la history asma aku. Dia kata, masa mengandung ni, penyakit yg dh lama kita xkene, akan menyerang. Kdg2 penyakit yg tersembunyi pun akan ada. Tu yg byk kene darah tinggi bile preggy.

Minggu ni, ujian agak kritikal..aku seolah2 kembali ke zaman hitam kanak2 aku dulu. Aku xleh sentuh ais, tido dlm aircond, kene abuk, mkn tembikai, mkn benda2 colouring, MSG terlebih dan mcm2 lagi. Segala benda yg leh menyumbang ke arah asma, aku kene elakkan.

Masalahnyer, setelah 13 tahun, aku berpeluang merasa nikmat hidup yg sebenar..kini Allah menguji aku sekali lagi. Aku terpaksa "try n error"" bila mkn sesuatu.

Smlm, aku mkn kopok lekor n air sirap without ais...ptg tu..aku muntah lendir saja..ada dekat segayung penuh...nafas aku..toksah citer...kalah bunyi lori yg mengaum. Aku xlarat masak. Abah nk belikan nasi lemak utk seisi keluarga..tp kedai tutup. At last along beli mknan kat pasar mlm (along msk utk pagi, aku msk mlm).

Then, i realized, i have choose my food. keadaan skang, xubah mcm dulu. Nak tak nak, suka tak suka, aku kene tabah n redha. Dan aku kene ingat, asma ni berpotensi besar akan kene kt anak aku, mcm aku dpt dri ibu. So, dr skang..aku kene amik langkah hati2.

Aku REDHA, ya ALLAH:-)

No comments:

Post a Comment