Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Monday, July 26, 2010

~Setenang Air Di Kali~

Salam

Hai U ols:-D
Hehe..pejam celik, pejam celik...dh 3minggu aku jd org Melaka. Alhamdulillah setakat ni, segalanye berjalan lancar. Hati gembira, fikiran tenang n semangat berkobar2. Alhamdulillah.

Mlm sabtu hari tu, berjaya gak melunaskan hasrat hubby nk mkn ketam bercili ala alang a.k.a kak ipar buat. Mula-mula tu, google resepi..tapi hubby kata kuah dia lain sikit. Pekat mcm letak telur. Tapi semua resepi aku jupe, xde pun pakai telur..hish. Nak tak nak..tepon gak la kakak hubby kt kelantan. Mmg betol pun..alang pecahkan telur dlm sambal ketam tu.

Xbyk pun beli ketam, 2 ekor je. Sbb aku mmg xpandai mkn ketam. Alhamdulillah, resepi mlm tu menjadi. Tabah n gigih hubby tolong korekkan isi ketam utk aku. Mlm tu, nasi n lauk semua licin. Haha..kembang kuncup idung aku tgk hubby mkn air tgn aku sampai habis. (xtau la kalo jg ati je kan..tapi..ada aku kesah??)

Mlm tu, aku tido ngn lenanyer..xsangka lak aku hubby sakit perut guling2..haha. Hubby kata mlm tu, dia tido merengkot n bersandar kat aku. TAPI..aku sikit pun xprasan..lena sampai ke pagi. Hahhaha...buruk tol peranagi isteri b sorg ni.

Tu la dia, penangan mkn sampai kekenyangan. Kan dah so'oh (bhs kelantan). Kesian kat hubby, xsenang duduk dia. Tapi sebbek pagi ahad tu dh ok sikit.

Mlm Ahad tu, hubby xkasi aku masak byk2. Nnt dia mkn byk n sakit perut. Ade ke? makan xberingat itu la dia. Mlm ni xtahu nk masak pe. Igt nk masak daging singgang.

Semlm mlm we ol mkn RFC kat Mydin. RFC yea bukan KFC. RFC ni shortform utk Radix Fried Chicken. yea..coffee radix tu. RFC ni ada fanchise kt Kedah kalo xsilap aku. Menu dishes dia sama je ngn KFC cume dia pakai ayam organik n OR dia adalah herbs. Sos cili, cola n coffee sume jenama radix. Workers dia yg puan sume bertudung n bertshirt lengan panjang n labuh tshirt ke paras bawah punggung. Sebagai orang Islam, lebih baik la kita menyokong usaha Radix utk mengeluarkan produk berlandaskan Islam. Aku suke mashed potato dia..sedap. Tapi banana split dia kureng sikit.

Itu je kot post utk kali ni. Nnt aku hapdet lagi..salam

No comments:

Post a Comment