Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Tuesday, August 17, 2010

aku dia dan puasa

Salam,

Hai u ols!! Amacam pose arini? ok? Korang mesti ok kan? Aku yg preggy ni pun masih full seperti biasa, apetah lagi u ols yg sihat kan:-D

Alhamdulillah, ke"takut"an yg menghantui aku b4 Ramadhan, tidak la terjadi. Aku igt aku xlarat nk pose, tpi kuasa Allah tentukan segalanya.

Pagi tadi aku wat checkup bby, alhamdulillah, hb aku dh naik dr 10.2 ke 12. Amin... Syukur sgt2. Cume berat aku turun lagi. Dari 78.2 ke 77.5. Dua kali aku timbang..sama jek. Ini bermakna berat aku cume baru naik 4.5kg je sepanjang 8 bulan preggy. Ehm...normal ke tak tu??

Td aku amik suntikan tetanus yg ke dua. Baby aku pun dh 32 minggu=8months. Ada lagi sebulan lebih utk ku merasai momen2 manis mengandung:-D so sweet!!

Ehm..cite pasal juadah berbuka n bersahur plak. Setakat hari ini, aku mmg xmasak utk berbuka. Bukan bangga diri, bukan riak dan bukan juga pemalas..tapi mmg aku xlarat sgt. Lagipun, aku xconfident kalo masak tp xleh rase mknan tu. Mana tahu termasin ke, ter payau ke kan?huhu
Alhamdulillah, hubby pun xmenggalakkan aku masak.

Tapi semalam, aku teringin sgt nk mkan kuah kurma. Tapi aku takot masak sbb takot xsedap sbb xleh rase. So aku pendamkan je la. Pastu hubby kol dr opis dia di Alor Gajah (30min dr opis aku). Dia kata dia nk g bazar, nk order pe?? Aku order ape yg hubby makan + roti john. Kol 5.30 aku dh sampai umah. Aku wat air soya (buat tau, bukan beli), aku kemas2 umah n sediakan bhn mentah utk bersahur nnt. Tetibe dpt msg, hubby kata hujan lebat sgt, xleh balik (hubby naik motor). Aku suh tgu dulu sampai hujan reda. Yelah, kan ada kes puting beliung kat Jasin. Ngeri aku kalo terbayang hubby bike motor dlm cuaca yg sebegitu..Tak putus2 doa aku utk hubby. Yela..dh la dh ptg, tggal sorg2 tym hujan, nk pikir hubby lagi. Xkeruan aku dibuatnyer.

Dlm kol 6.45, hubby sampai umah dlm keadaan basah kuyup dgn mknan2 utk berbuka. Rase nk luruh je jantung aku tgk dia mcm tu. Tapi aku tahan je air mata.
Mlm tu kami berbuka dgn nasi kerabu, roti john, air soya n air oren (readymade dlm fridge)

~Alhamdulillah~

Tgh mlm dlm kol 11, kemengidaman aku terhadap kuah kurma xhilang lagi. Gigih aku masak lauk kurma daging kerbau. hehe..amik ko daging kerbau lagi..huhu. Masa ni hubby dh tido kat depan tv. kesian dia, kesejukan dan kepenatan.

Citer pasal daging kerbau..sbenarnyer hubby yg beli ms kat opis dia. Dia kata nampak sedap je. First tym kami mkn, hubby diserang sakit pale. pastu dia xnk mkn dh. So dr terperap kat dlm peti, aku pun wat la kuah kurma. nasi pun aku tanak lebih sikit sbb aku tahu aku kan mkn byk..huhu. So pagi td, terlunasla hasrat aku nk mkn kurma. Ada balance lagi..aku nk buat utk berbuka nnt.huhu. Oh ya..utk hubby aku wat ikan tenggiri masak kicap pedas. (tak kan jaga tembolok aku je kan??)

Alhamdulillah menjadi gak kurma aku w/pun aku xpenah masak mkanan itu. Amin.

pape pun, aku nk ucapkan terima kasih kat hubby aku yg sentiasa wat aku rase aku wanita paling bertuah kat dunia ni. (kalo korg rase geli..ADA AKU KISAH) hehe..

Thank you Allah for sending him to me:-D

No comments:

Post a Comment