Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Tuesday, August 24, 2010

kalo ikut...

Salam u ols..pe khabar semua??

Alhamdulillah kalo u ols sihat. Amin, bersyukur masih diberi kesihatan yg baik.

Aku?? Aku biasa2 je. Biasa la membawa budak, xla larat mana. tapi cuba gagahkan diri.

Last weken aku balik KL. Seronok u ols, dpt layanan istimewa. Xyah wat keje umah. Adik laki aku si paes tu tolong basuh pinggan, si faizal...ada la yg nampak dh leh diharapkan. Amin.


Ehm..sejujurnyer aku xlarat sgt dh sekarang. Kalo ikut hati nk suh bby kuar sekarang jugak. Tu kalo ikut ati. kalo ikut akal, biarla dia kuar on time. Kesian plak kat students xsempat abis blaja lecturer dh xde. Lagipun, kurang selamat kalo bby kuar skang..nnt pre-mature.

Aku mls nk cite pasal condition aku...mcm gedikz nk amik simpati plak kan. Bak kata pepatah, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Hanya org yg berbadan dua je tahu rase berbadan dua.

Kalo ikut hati, mmg!! mcm2 nk buat. Nk sapu mop dapur, sapu rumah kemaskan bilik, basuh bju (pkai tgn ok) sidai baju, iron baju. Tapi hakikatnyer...kudrat xsampai mana pun. Setakat pijak je dapur yg mula berminyak, hall yg mula berhabuk, tgk je la katil xberkemas, kain kotor berlonggok!!!

Tu la hakikatnyer...tym2 mcm ni, sgt2 menghargai pengorbanan dan pertolongan dr org2 sekitar (bukan takat hubby je...nnt korg kata aku up hubby aku kaw2 plak kan?)

Terima kasih semua:-D

Tapi alhamdulillah, dlm xde tenaga ni, aku sempat sedekah puding berendam utk jiran2 aku sabtu lepas, b4 balik KL. Aku n hubby buat mlm jumaat hari tu. hehe..hebat tak?? (aku xtgkap gmbar sbb ni bukan blog msakan, ok??)

ehm...kalo ikut ati, rase nk je x berpuasa sehari..nk kemas umah. Tapi bila ikut akal...
larat ke aku nk kemas umah walaupun aku xpose?
ape sgt la aku nk mkn kalo xpose?

akhirnyer..ikut hati hanya termati disitu...

Pada kawan2 yg tgh preggy, aku nasihatkan..kalo xlarat..jgn buat. Jgn bhayakan diri sendiri. Aku sendiri hampir tersungkur kat bilik air sbb licin ms basuh bju (yg kene pkai tgn). Masa tu baru fikir keselamatan bby n diri. Masa hubby kata tak yah buat..degil nak buat!!..Tu la...

tapi hubby xtau aku hampir jatuh aitu..jgn gtau hubby ek;-)

papepun, selamat berpuasa..ada yg larat tu..jgn ponteng puasa n terawih..biler dh jadi mcm aku ni..bru nk nyesal..masa anak dara dulu xwat terawih byk2..sob..sob..sob...


opk.nk balik dh..hubby kol..dia dh beli nasi lemak ayam berempah tuk berbuka..yummy..
selamat berbuka u ols:-)

No comments:

Post a Comment