Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Tuesday, May 24, 2011

Nina oh Nina

Salam,

Hye u ols..rindu aku tak?? Hihi

Fuhhh!!! Dah berhabuk dh blog aku ni. Sorry la..pc kat opis ni tgh prob. Tu yg susah aku nk wat keje. Lagipun, last week, aku mc seminggu. Aku tak sihat lagi la…a’ah pasal sakit kencing kotor tu la. Malas la aku nk story pasal sakit tu panjang2..nnt aku sedih. Setakat hari ni, Alhamdulillah, aku dh makin pulih n makin kuat.

Okla, hari ni aku nk cerita pasal anak aku plak.

Anak dara aku sorang tu..dh aktif. Tak senang duduk dia..Kalau anak dh tak senang duduk, mak ayah lagi la tak senang duduk. Nina aku dh 7 bulan, Alhamdulillah. Progress Nina sgt bagus. Nina dh pandai duduk sendiri, merangkak dan memanjat. Memang tak terkejar aku ngn ketangkasan dia tu.

Paling aku tak tahan, bila Nina panjat badan aku. Ditunjal2nya tapak tgn dia kat (.)(.)la, kat perut la…adoi..sakit nyer. Pastu suke plak panjat badan aku dr badan walid dia..maybe, dia rase thrill sikit kot panjat badan aku..sebab sedap sikit, byk kusyen.

Pas ni, aku nk make over bilik tido, sbb Nina dh pandai nk terjun2 dr katil. Pagi tadi pun aku tak jumpa Nina ms baru bangun tido, tapi kaki aku kebas. Rupa2 nya Nina tido kat kaki aku. Sebbek ada kaki aku..kalo tak, dh terjun jugak la jawab nyer.

Lagi satu habit Nina yg aku suka, kalau Nina happy, dia suka tepuk tgn. Termasuk la kalau kita nyanyi lagu “puk amai-amai”. Suka sgt tgk dia tersengih2 mcm tu.

Nina blom tumbuh gigi lagi..tapi dh kuat sgt menggigit. Sakit tau kalau dia gigit (.)(.). Aku dh mula kurangkan bagi susu badan kat dia. Memandangkan kesihatan aku yg kurang baik. Nina hanya susu badan tym aku balik keje sbb (.)(.) aku dh full, masa dia nk tdo n masa dia terjaga tgh2 mlm. So far, Nampak Nina ok je ngn keadaan tu.

Aku blom berkesempatan nk main masak2 ngn makanan Nina. Sbbnya, nk masak makanan utk diri sendiri pun tak larat..macamana?. Nasib baik BS Nina seorang yg tak berkira. Hari2 dia masakkan makanan utk Nina.

Nina ni pun ada gedik2 dia sikit. Kalau walid dia marah kan dia, nnt dia dtg kat aku. Xmo kat walid dia. Tapi kalau aku marahkan dia, dia g plak kat walid dia. Macam2 peel la Nina ni.

Lagi satu progress Nina ialah…dia pandai cerai2kan surat khabar sehelai-sehelai..pastu sepahkan satu ruang tamu. Kalau dia Nampak kain yg dh siap berlipat dalam bakul, nnt dia dengan baik hati nya akan keluarkan satu2 n sepahkan atas lantai. Iskh…penat ummi tau.

Nina ni pun boleh tahan becok dia..sekali sekala terkeluar perkataan “NINA”, “ABAH”, “ADIK”. Yang byk nye bahasa jerman la. Da da da ta na na

Alhamdulillah dengan kurniaan Ilahi kepada aku. Walau penat mcmana pun aku, aku akan kembali tersenyum bila tgk anak aku. Aku suka cium Nina ms dia tgh tido..rase syahdu sgt. Ya Allah, syukran!!





No comments:

Post a Comment