Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Monday, June 27, 2011

Mengapa dia yang daku pilih? 3.0

Tahun 2008 menjelma...
Setengah tahun pertama berlalu ngn penuh crite suka duka..namun tiada lagi nama Mr A dlm hati @ fikiran (ye ke??)


Hujung bulan Jun 2008..

Beep..beep..(bunyik msg masuk)

"Saya xtahu kenapa dgn saya. Saya asyik teringat kt awak. Kat ibu awak yg cantik tu. Saya tak tahu awak sihat ke tak? Saya tak tahu bf awak jaga awak ngn baik ke tak. Yg pasti, saya nk kawen ngn awak!!"--from RIMAS

OMG!! "igt kt ibu awak yg cantik tu??" xbleh balh ayat ni..hihi =)

Tapi serius la aku terkejut. Xde tsunami xde erthquake..tetibe dpt msg cenggitu. Mahu tercabut jantung di buatnyer. Tapi ms tu, aku lembut ati..aku reply msg dia.

Bertitik tolak dari situ la..aku ON balik ngn Mr A. Kami kuar dating pas Mr A jupe parent aku tuk kali kedua then kali ketiga baru pass kuar dating. Hahahah...

Tapi korang jgn igt sesenag je aku nk trima Mr A. Puas aku soal selidik, provoke dia..tanya napa dia tinggalkan aku cenggitu je. Rupenyer..dia dpt keje bidang yg dia tak minat tapi atas desakan keluarga dia terima jugak. So dia rase down sgt sehingga efek dia kene kt aku (apahal lak kan??).

Tapi alhamdulillah, kerjaya tu la yg dia minat sgt2 sekarang ni. Alhamdulillah tu jugak la sumber rezeki kami sekeluarga.

okay..sambung balik..
Bulan October (10.10.08) pihak rombongan Mr A datang merisik aku. For the very first tym, aku jupa family dia. Alhamdulillah, 8 bulan pastu kami tunang (19.06.2009) dan sejam pastu kami nikah.

Tu la kisah chenta aku yg bagi aku express n gamble giler...sbb aku terima dia bukan sebab aku dh betol2 kenali dia luar dlm..tapi sbb kesungguhan dia "nk kat aku" yg aku nampak dr mula2 jupe kat kot Memot lagi. (ayat xbeh blah)

Kalo org tnya, mana aku kenal dia..aku suke cakap aku kenal dia kt tepi jalan. Hihi.
Setiap kali tgk kamera tu, mesti aku nk gelak. Family aku pun suke nyakat kami bila lalu kat depan Kot Memot tu.

Tapi bila difikir2 balik..aku wonder nape dia suke kat aku? Padahal hari tu, aku mmg serabai giler. ngn xmekap..ntah2 deodorant pun aku lupe pakai..hahaha.

Tapi pas kawen bila aku tnya dia.."why u choose me?"
Dia kata...RAHSIA...tunggu post yg akan datang. Hihi

Aku sgt bersyukur sbb Allah jodohkan dia ngn aku. Sebab bila dh kawen, mmg nampak la dia yg "ngam" n "sekepala" ngn aku. He complete my life. Mmg betol la pilihan aku. Alhamdulillah.

Aku tak de hak nk nasihatkan orang..tapi aku leh bagi pendapat je.
"pilih la org yg syg kita, sbb dia mmg betol2 sygkan kita. Hati kita akan otomatik sayang kan dia bila kita hati kita happy sbb hari2 disayangi"


first pic of us ~blom halal lagi tym ni :-P~
B: I love you so muCH :*:*:*

No comments:

Post a Comment