Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Wednesday, August 17, 2011

Entah la...

Salam,

aku dibesarkan 25tahun di ibu kota metropolitan KUALA LUMPUR. Dan baru setahun jagung di negeri bersejarah dan antara negeri terawal menerima Islam. Seingat aku, aku dh mula puasa dr umor 7 tahun walaupun xpenuh. Tapi ms itu, aku cukup malu untuk mengatakan aku xpuasa.

Ms aku kt KL, sgt susah aku nk jumpa org tak puasa. Lebih2 lagi lelaki. Tak tahu la kot aku jahil ke buta mata hati ke atau saja buat tak nampak. Tapi serius, aku rasa macam xpercaya kalo tahu org dewasa tak posa.

Aku xcakap negeri aku duduki sekarang ni teruk..tapi byk yg aku belajar kat sini. Bukan nk cari aib sesapa..tapi lebih kepada KESIAN

Dari tahun lepas lagi aku dh dengar keluh kesah "org luar" pasal tabiat kt sini. Dengan selambe je isap rokok. Dengan selamba je beli makanan kt kedai. Kalau org perempuan, aku faham la jugak (tp still ada rasa malu patutnya)..ni lelaki, berumur lagi.

Semalam ada teman baik aku cakap..kt opis dia, hanya dia dn bos shj yg berpuasa. Yang lain..haram. Siap suh kwn aku ni balik rumah awal lagi sbb dorg nk kenduri kt opis. Kesiankan kt dorg??

Ehm..mcm2 pesen manusia aku jupe kt sini..kene kuat semnagat n tabah hati. (moga Allah tambahkan keimana dlm hatiku..amin)

Ada yg solat fardhu xtinggal..tp solat jumaat xpergi pulak
Ada yg laki bini elok je berkopiah n bertudung 24hours..tp xsolat

Kalau ikut gaya percakapan..mmg bese la..

Pukimak...pantat..lahabau..mampos...tu mmg mainan mulut.

Entah la..


sangat berharap dan berdoa moga aku, keluarga dan waris2 ku dilindungi Allah hendaknya..amin


No comments:

Post a Comment