Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Thursday, August 4, 2011

sahur vs berbuka

Salam Ramadhan

Alhamdulillah dh masuk hari ke-4 berpuasa..tapi aku cume dpt berpuasa 3 hari sahaja..termasuk hari ini.

Semalam terpaksa amik MGTT. Tapi aku yakin result yg bakal aku dpt nnt pastinya tak accurate sbb aku sempat terhambur keluar balik air2 gula tu. Bukan sengaja ok..tapi ianya terkeluar masa aku baring lepas balik dr klinik. Abis basah n lekit katil aku.

Aku nk cite sikit pasal kejayaan aku dlm bab2 masak memasak ni. Kalau bab berbuka, aku mmg amalkan sistem Ramadhan yang lepas...iaitu

SISTEM BELI DI BAZAR

Aku hanya akan masak kalo aku xpose atas sebab2 tertentu. Tapi..sahur mmg aku 100% masak la.

So kita tgk menu sahur n berbuka aku sepanjang 4 hari ni

1 Ramdhan
sahur-masak lemak ikan keli salai+ rendang daging (mak aku kasi, aku panaskan je)
berbuka-beli nasi beriyani kambing and daging kt bazar Melaka Sentral--rasa sedap

2 Ramadhan
sahur- nasi ayam (baru first time buat and trus menjadi..sgt bangga dgn diri sendiri)
berbuka- nasi lemak kukus ayam goreng berempah (xsedap)

3 Ramadhan
sahur- sambal ikan sardin
berbuka- ikan terubuk goreng dan sambal ikan bilis (first time gak masak sambal ikan bilis..mabeles!!)

4 Ramadahn
sahur-ayam goreng dan balance sambal ikan bilis
berbuka- xtahu lagi..en hubby kata dh beli kebab n yong tau foo..

Selamat Berbuka semua:-D

No comments:

Post a Comment