Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Tuesday, May 8, 2012

JaLan-jalan Kelatan part 3

Salam,

Sambung lagi JJK..hihi

Okay hari Isnin..as breakfast..my MIL belikan nasi berlauk & nasi guamok (kot). Nasi berlauk ni ialah nasi putih+sambal+timun n gulai ayam or ikan. Nasi Guamok ni macam nasi minyak kaler kuning.

Lepas tu..berdesup kami ke Rantau Panjang. Masa ni aku xle memborong sbb aku ingat hari ni nk g Kota Bharu je. Lagipun hubby kata singgah RP sbb nk withdraw duit. Alik-alik, hubby lak yg memborong jersey utk kwn2. Katanya kawan2 tempah sempena Euro nnt.

Then, kami ke Pasir Mas utk bw Aman jupe pakar kulit Dr Nik Azam. Kurap susu yg merayap kt pipi Ayyman tu, buat kami sekeluarga risau. So, Dr bagi 5 ubat. Ubat Mati Kuman (antibiotik), Ubat tahan gatal, Ubat buat cuci (utk mandikan bby) and 2 ubat comor (sapu). Ubat sapu tu ada ditulis nombor 1 dan 2. Kene habiskan no 1 dulu, baru pakai no 2. Tapi ntah bila nk habis xtahu la. Tiub yang no 1 tu, sepanjang ubat gigi kecil. Kurap Aman tu pun bukan besar mana. Pakai hujung jari je. Tapi xkisah la kan. Tapi the best part is..kurap Aman dah xde selepas 3x penggunaan. Hebat kan? Alhamdullillah.

Okay..sambung balik. Pas g Pasir Mas..we ol singgah kt Restoren Kurniaan Ibu. Makana dia variety. Ada goreng2, ada western ada sup. Yg paling best..coconut shake wif ice cream hanya RM1.90. Dh la big portion. Aiskrim pon variety. Tapi xsempat snap pic sbb nk handle anak2. (alasan je tu..padahal xsabar nk melantak)

Then, we straight ke Kota Bharu. Untuk mengelakkan panas terik..so we visited museum. Haha..kalo xpanas..mesti aku xmasuk muzium. So, muzium yg terpilih adalah Bangunan Muzium Adat Istiadat Diraja (Istana Jahar). Ni antara piccas kami..






abaikan tudung ummi yg bulat dan selebet itu









lepas tu..kami g KB Mall..saja jln2 tempat sejuk..haha. Kalau xde anak2, mmg aku dh terjah Pasar Siti Khadijah. tapi kesian kat anak2 lak. So, g KB Mall je la. Patot la Allah suh aku g KB Mall..rupenyer ada benda yg aku hajat ada kt situ. Alhamdulillah. tahu apa dia?

Taaaraaa...


Frame spec ni tgh promotion time tu. Frame sahaja RM1.00. Aku pun apa lagi rembat la. Patu aku minta lense yg RMXXX, budak kedai tu kata,' kalo RMXXX kene tunggu 3 hari. Tapi kalau lagi mahal dr RMXXX boleh siap sejam". Cet..tu semua nk mengepow duit aku la tu. Tapi aku jadi gak beli. Sebab spec aku dh rosak sejak ngndungkan Aman lagi. (Giler lama!!). So, kiranyer pembelian yg berbaloi bagi aku. Amin. (aku budget utk spec more than this. So i have extra RM300 to spend to other stuffs...hihi)

Pas pusing KB Mall, we heading to Pantai Cahaya Bulan (PCB). We had our minum petang there. Kat sana ada byk kedai jual sotong,udang,hotdog,daging,ketam,ikan and etc yg digoreng garing and dicucuk. Harga dr RM1.00-Rm5.00 secucuk. Makan ngn sos cili n kacang.


ms makan sgt heaven..sbb Nina tgh tido. Boleh makan ngn AMAN n Aman. Hihi.Pastu gi tangkap2 gambar kt tepi pantai.

maklong wif her niece & nephew

Nina n mak long yg owez not sebulu..


Budak yg geli nk pijak pasir..padahal pakai kasut


Aman yg kene pakai mitten sbb asik garu kurap dia


nak berdukung jek




Okay..bila hari dh malam..Misi mencari makanan eksotik bermula. Actually, hubby sy ni jenis xtahan nafsu kalau tengok cerite or gambar masakan. Macam channel AFC, JJCM ke..mmg dia xsuke tgk. Nnt dia terliur. Ntah bila ntah ada org post kt FB pasal maggi ketam..so dia mmg niat bila balik kelate nk cari maggi ketam. dan ini la masanya..chewah!!

Cari punya cari..akhirnye jupe la kedai Relax Cafe kat area Pasir Mas. Layan je la piccas kami ni..
ni alatan yg dia hantar memula..

 seriau sey tgk tukul tu 


our dish..

RM5.00 for 100g of crab


my sista


suke rupenye dia mkn megi.

Customer yg dtg semua mkn maggi. We ol je mkn Maggi Ketam. Memula malu2 nk mkn sbb nk berketuk berplayar bagai. Tapi pastu..berlumuih tgan. haha. Aku sgt puas hati sbb..dpt makan ngn tenang setelah hubby handle Nina n Sista handle Nina.

Bila dh nk balik tu, baru sekumpulan boy teenagers yg order maggi ketam sorg satu. Berkelintang kelintung bunyik nyer. Makanan dia sedap n rase berbaloi ngn harga yg dibyar. Ketam yg kami amik ni range 320-360g.

Pas dh kekenyangan..mata pun dh ngntuk. Balik umah..bump!! 

sambung last episode..hikhik

Salam 


No comments:

Post a Comment