Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Tuesday, April 2, 2013

Review: Restoran Chucuk-Chucuk

Salam,

Semalam, aku anak beranak pergi ke Taman Kota Syahbandar (berhampiran Hotel faithview). Kat situ kami mencari restorant Chucuk-chucuk. Restoren ni berkonsep steamboat & grill. Actually, aku beli groupon last week. Dr harga RM20++ kami dpt harga RM19 je. Tapi promo ni xmasuk air. So, air kene add RM3.99 (exclude tax) untuk refillable drink.

Tak plan pun nk g mlm td, tp since aku dh mula rasa xsedap badan..hubby ajak la redeem groupon ni. Dia kata, takut aku xsempat lak merasa chucuk2 ni, dh kene pantang. B4 g, aku dh sms nama n bilangan dewasa. So, bila sampai2, dpt meja yg sgt kecik utk kami berempat. Even, kalo kami berdua pon, space tu still kecik. So, aku sarankan, kalo korang nk book, pls state the larger amount of person, so that u can get wider table. Aku minta tukar table, tp mmg kedai tu dh penuh. (sebenarnya, kedai tu yg kecik). So, redha la sampai ke penghujung makan. nasib baik anak2 behave je.


Overall, for me, makanan dia ok2 saja. Rasa perapan pada daging2 grill dia sedap. Tapi saiz hidupan segar dia seperti sotong, udang adalah kecik. Macam saiz S. Dessert dia sikit. Ada buah epal n buah limau, kek butter dan kek lapis. Aiskrim ada 6 flavors dgn 4 toppings termasuk marshmallow. Hanya ada 1 jenis nasi iaitu nasi goreng. For snack, they have keropok lekor, fries, fried wantan n cakoi tp semua dh sejuk.

Aku mmg bukan die hard fan stimbot, tp my hubby mmg suke benda2 mcm ni. So, komen aku agak bias sikit la, aku mkn yg grill je. Nak compare restoren ni dgn restoren yang berkonsepkan sama di taman 1 Lagenda (restoran APi-api), Api2 lagi worthy kot. (sorry yea chucuk2..its just my opinion).

Oh lupe nk storry pasal refillable drink dia. Ada 2 jenis air. 1 hot 1 cold. Yg hot ada coffee o n tea o. No creamer or sugar provided. For cold drink pun ada 2. 2-2 sama kaler, 1 plain white, 1 lagi plain white with asam boi. Yg with asam boi tu adala rasa msam tp xsedap. yg plain betol tu, mmg rasa air putih je. Huh, minum air putih sampai harga RM3.99?? sgt x berbaloi. Ok, la komen byk2 pun dh jd rezeki kami pun mlm td. Kat bawah ni, aku attcah gambar mlm td.






my tukang masak...i duduk je kt meja



he loves marshmallow..ikut walid la tu



jgn bazir2 mknan yea..


my lil' chef..penat dh cakap, plate tu hot..xde mkna nyer nk dengar



abis kulit2 udang n cangkerang di masak dek Nina

Nasib baik air beli 1 glass je..tp tu la direbutkan dek 2 beradik ni. 
Baru la betol2 refillable..abis si besar, sikecil g refill, abis sikecik, si besar g refill. 
Ummi gak yg xgerak2 dr meja

ada gak salad2 n mee

aiskrim

topping

bahan mentah

JJCM penah datang noks


No comments:

Post a Comment