Honey Love B

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Nurul Ayy Nina Binti Nor Asmawi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

effa birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

NUFFNANG

Tuesday, December 31, 2013

Gadget Baru

Salam ,
dah lama rasa x menulis. Hihi..xde idea. Ok harini kurang sihat sikit. Maybe xcukup tidur n kurang rehat. Al maklum la anak2 dah makin besar n banyak akal. banyak aktiviti nak layan dorang. Tu yang sakit2 badan.

Okay...baru2 ni aku dh membeli oven n hubby hadiahkan mixer.


beli kat lazada rm169 28liter 

Actually, mmg dh lama aku idamkan gadget ni sbb aku mmg minat baking. Tapi biasalah, aku mmg jenis suke lebihkan org lain dr diri sendiri. Asal ada duit lebih je, aku mesti terfikirkan anak2 n belanja umah yang lain. Sehingga la aku dpt duit insurance hari tu. Trus aku rembat oven. huhu.

Mixer plak aku suh hubby belikan sbb alasan td jugak. Susah untuk aku kuar duit beli brg untuk aku. Tetiba rasa diri ni pelik lak hoho

beli kt mydin rm79.90

Selain tu, aku beli gak loyang ni..yang boleh bukak2 bawah ni. kekonon nk buat chilled cheesecake nanti. kononnnnnnn yea.



Okay hasil dari gadget ni..aku berjaya membuat marble cake haritu. tapi sedikit bantat sbb xcukup tepung. masa buat tu xtgk barang2 ada ke tak. Dah separuh jalan baru tahu tepung xsampai 1 cawan. Tapi buat jugak. Jadi je sbnarnyer...habis licin 1 loyang. huhu

Pastu xde baking2 dah, walaupun nafsu tu membuak2. Sebab utama, anak2. Sume rajin bebenor nak ke dapur. Nak2 tgk oven yang mcm tv tu. Dah x heran dah dgn disney junior. Asal lalu ke dapur je, di pulasnya timer kat oven tu. Dah x larat nak halang.

Setakat ni...oven tu aku buat bakar2 benda frozen..contoh instant pizza. N aku buat roti kitab version baru...roti kitab a.k.a egg in toast. Mudah. Xyah nk boil dulu telur tu...bakar sekali harung dlm oven dgn roti2 tu sekali. huhu.



Malam ni, insyaAllah nk buat ayam panggang kenny rogers dgn nasi goreng or nasi minyak. X decide lagi. hoho

Hubby janji nk tlg wat creampuff esok. Hopefully jadilah nk projek creampuff nnt. hihi

tu je nak cerita.

Selamat tahun baru


No comments:

Post a Comment